vzdělávací programy pro 8. a 9. ročník a SŠ
Zdravá bašta
"Zdravý bašta nejen pro mě, ale i pro planetu." Proniknutí do tajů potravinové pyramidy, rizika cukru. Cesta potravin na náš stůl. Vaření z regionálních potravin.
Více informací po rozkliknutí
Voda základ života
Co je to voda? Jak je voda vzácná? Jaké má vlastnosti? Zkoumání chemických vlastností vody. Seznámení se spotřebou vody, jak šetřit s vodou. Jaká je naše spotřeba vody v domácnosti? Je vody všude stejně? Co je to virtuální voda?
Dobrý start
Žák si uvědomí svou jedinečnost a dary, které může použít v kolektivu. Společně žáci prohlubují důvěru, poznávají se navzájem a tvoří základ dobrého kolektivu.
Více informací po rozkliknutí.
Stromy na Tišnovsku
Klimatická specifika a významné stromy v Tišnově a na Tišnovsku. Praktické poznávání a určování stromů. Dozví se o památných stromech a významu stromů. Součástí programu jsou pohybové aktivity, měření výšky a stáří stromů.
Více informací po rozkliknutí.
Ptáci - terén
Spolu se žáky nahlédneme do ptačí říše. Při terénní vycházce s dalekohledem na krku a nastraženýma ušima žáci poznávají druhy ptáků žijící v naší blízkosti. V případě nepříznivého počasí je program přesunut po domluvě na jiný termín. Začátek v 7:00 ráno.
Více informací po rozkliknutí.
Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá
Význam lesa pro člověka, měření stromů. Je každý les stejný? Jaké je v něm klima? Je lepší monokultura nebo smíšený les? Pomocí pokusů se dozví jak les hospodaří s vodou. Naučí se poznávat stromy a jejich měření.Zkusí si určit stáří stromu.
Více informací po rozkliknutí.
Půda základ života
Kde se vzala půda a kdo ji potřebuje k životu? Společně prozkoumáme, z čeho se půda skládá a z čeho vzniká. Objevíme tajuplný svět podivných tvorů žijících pod zemí a pochopíme, proč jsou pro půdu důležití. Zjistíme, čím je půda ohrožena a proč je důležité se o ni správně starat. Která půda nejvíce zadrží vodu a co ovlivňuje její pH.
Více informací po rozkliknutí.
Žijeme ve skleníku? Země pod pokličkou
Klimaticky zaměřený výukový program pro starší žáky. Žáci se seznámí s pojmy mitigace, adaptace, navrhnou řešení jak snížit svou uhlíkovou stopu. Pomocí pokusů a bádání zjistí, co ovlivňuje klima a proč je ve městech více horko a jaký dopad má zvýšená koncentrace CO2 na ekosystémy.
Více informací po rozkliknutí...
Ze mě změna = Země změna
Co můžu já udělat pro to, aby bylo planetě lépe? Co je to udržitelnost, sezónnost a lokálnost? Jaká je cesta potravin na náš talíř? Co je to uhlíková stopa? Mohu ji já nějak snížit?