Vzdělávací programy pro 6. a 7. ročník
Všichni za jednoho - stmelovačky
Týmové hry nemusí být jen součástí tělesné výchovy nebo adaptačních kurzů, jejich cílem může být také stmelení kolektivu na začátku školního roku. Žáci zažijí hry na vzájemnou spolupráci a stmelení kolektivu.
Více informací po rozkliknutí
Zdravá bašta
"Zdravý bašta nejen pro mě, ale i pro planetu." Proniknutí do tajů potravinové pyramidy, rizika cukru. Cesta potravin na náš stůl. Vaření z regionálních potravin.
Více informací po rozkliknutí
Voda základ života
Co je to voda? Jak je voda vzácná? Jaké má vlastnosti? Zkoumání chemických vlastností vody. Seznámení se spotřebou vody, jak šetřit s vodou. Jaká je naše spotřeba vody v domácnosti? Je vody všude stejně? Co je to virtuální voda?
Dobrý start
Žák si uvědomí svou jedinečnost a dary, které může použít v kolektivu. Společně žáci prohlubují důvěru, poznávají se navzájem a tvoří základ dobrého kolektivu.
Více informací po rozkliknutí.
Co ukrývá Květnice?
Terénní vycházka po PP Květnice. Žáci se vcítí do roli badatele. Poznávají faunu a flóru Květnice a proniknou do tajů geologie Květnice. V případě nepříznivého počasí je program po domluvě přesunut na jiný termín.
Více informací po rozkliknutí.
Stromy na Tišnovsku
Klimatická specifika a významné stromy v Tišnově a na Tišnovsku. Praktické poznávání a určování stromů. Dozví se o památných stromech a významu stromů. Součástí programu jsou pohybové aktivity, měření výšky a stáří stromů.
Více informací po rozkliknutí.
Vodní bezobratlí
Program v terénu u vodního toku. Odlov vodních bezobratlých a jejich určování. Co je to bioindikátor? Jaké mají vodní živočichové podmínky? Jaké mají nároky? Čistota vody.
Více informací po rozkliknutí.
Ptáci - terén
Spolu se žáky nahlédneme do ptačí říše. Při terénní vycházce s dalekohledem na krku a nastraženýma ušima žáci poznávají druhy ptáků žijící v naší blízkosti. V případě nepříznivého počasí je program přesunut po domluvě na jiný termín. Začátek v 7:00 ráno.
Více informací po rozkliknutí.
Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá
Význam lesa pro člověka, měření stromů. Je každý les stejný? Jaké je v něm klima? Je lepší monokultura nebo smíšený les? Pomocí pokusů se dozví jak les hospodaří s vodou. Naučí se poznávat stromy a jejich měření.Zkusí si určit stáří stromu.
Více informací po rozkliknutí.
Půda základ života
Kde se vzala půda a kdo ji potřebuje k životu? Společně prozkoumáme, z čeho se půda skládá a z čeho vzniká. Objevíme tajuplný svět podivných tvorů žijících pod zemí a pochopíme, proč jsou pro půdu důležití. Zjistíme, čím je půda ohrožena a proč je důležité se o ni správně starat. Která půda nejvíce zadrží vodu a co ovlivňuje její pH.
Více informací po rozkliknutí.
Žijeme ve skleníku? Země pod pokličkou
Klimaticky zaměřený výukový program pro starší žáky. Žáci se seznámí s pojmy mitigace, adaptace, navrhnou řešení jak snížit svou uhlíkovou stopu. Pomocí pokusů a bádání zjistí, co ovlivňuje klima a proč je ve městech více horko a jaký dopad má zvýšená koncentrace CO2 na ekosystémy.
Více informací po rozkliknutí...
Co se děje v trávě?
Terénní program s citlivým odchytem bezobratlých živočichů. Žáci se seznámí s metodami odchytu, pomocí klíčů určí odlovené druhy. Zážitkovou pedagogikou si zahrají hry ze života hmyzu. Badatelskou formou vypátrají, kdo žije na louce. Sraz na Inspiru.
Více informací po rozkliknutí...
Ze mě změna = Země změna
Co můžu já udělat pro to, aby bylo planetě lépe? Co je to udržitelnost, sezónnost a lokálnost? Jaká je cesta potravin na náš talíř? Co je to uhlíková stopa? Mohu ji já nějak snížit?